كلية العلوم التطبيقيه صحار
ساعدوووووووووووووووني 613623

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجى التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الإنضمام الي أسرة المنتدى
سنتشرف بتسجيلك
شكرا ساعدوووووووووووووووني 829894
ادارة المنتدي ساعدوووووووووووووووني 103798
كلية العلوم التطبيقيه صحار
ساعدوووووووووووووووني 613623

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجى التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الإنضمام الي أسرة المنتدى
سنتشرف بتسجيلك
شكرا ساعدوووووووووووووووني 829894
ادارة المنتدي ساعدوووووووووووووووني 103798
كلية العلوم التطبيقيه صحار
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


كلية العلوم التطبيقيه صحار
 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 ساعدوووووووووووووووني

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
حنين الشوق
عضو
عضو



انثى عدد المساهمات : 2
نقاط التميز : 6
تاريخ التسجيل : 27/10/2010
العمر : 35
العمل/الترفيه : طالب
المزاج : عااااااااادي

ساعدوووووووووووووووني Empty
مُساهمةموضوع: ساعدوووووووووووووووني   ساعدوووووووووووووووني Icon_minitime1الأربعاء أكتوبر 27, 2010 3:57 am

بليز ساعدووووووووووووووووووووووني اريد حل اسايمنت لمقرر STRATEGIC MANAGEMENT وهذا هو الاسايمنت:





As a graduating student prepare and present a Strategic Report. Your report should be embedded with new ideas and current thinking in strategic management and assist in managing change, refocusing and consolidating competitive advantage. Please remember that all companies/organizations need to do their best to survive in a highly competitive environment driven by innovation, stiff competition, rapidly changing technology and product differentiation.

Choose any one of the organizations given below:

1. Oman Air
2. Bank Muscat
3. Omantel
4. Nawras
5. Oman Fisheries
6. Dhofar Cattle Feed
7. Al Maha Oil
8. Shell
9. OTE
10. Saud Bahwan

Areas of Strategic Management to be covered in the report:

1. Write the vision, mission, objectives, strategies and values of the company.
2. Do a SWOT, PEST, Porter’s Competitive Model and Competitor Analysis for the firm.
3. Clearly demonstrate the capabilities and core competencies of the firm.
4. Identify the Key Success Factors in the industry (KSF).
5. Identify the strategy the company is following to achieve competitive advantage
6. Clearly identify the organizational resources, competencies and capabilities.
7. Identify and analyze stakeholder management strategies and techniques
8. Clearly articulate the industry dynamics and their intensity and effect.

Your attention is drawn to guidelines on “Full instructions and assessment criteria document on the strategic case method". This is provided on the blackboard together with all teaching materials and must be studied thoroughly and followed as required.

Submission Date:

The last date for submission of Assignment Report is 30th November 2010.

Notes:

1. This is an individual assignment and it must cover at least 5 areas from the above given.
2. The report should be written in 2500 to 3000 words (Times New Roman Font, 12 Font Size, and 1.5 line spacing)
3. The assignment will carry 20% weighting of the total marks for the course
4. Students found cheating or copying others' report, "cut and paste" from internet will be penalized.
5. All outside material used must be fully referenced at the end of your report. Referencing begins with the author, year of publication, title, publisher, and finally the page numbers. If correct referencing is not given, it will be considered an act of plagiarism and an act of cheating
6. You can use your books and the handouts for writing your report. However, you are warned not to copy the text verbatim from the book or handouts. You are required to use the APA Referencing System and to quote at least 3 relevant journals and 3 books readily available from the LRC. No assignment will be accepted which does not comply with this requirement.
7. Your report and presentation will be assessed on the basis of its quality, originality, the use of strategic management theories and concepts

Assessment Criteria & Learning Outcomes:

• To show the ability to describe and apply the concepts of strategic management.
• To show the ability to define, state in writing, and analyze problems using the knowledge given in class and obtained from books, handouts, the internet and other sources
• To show the ability to critically fine tune the vision, mission, objectives, strategies, values and organizational thrust to meet the changing business landscape
• To analyze critically, state and agree upon findings, reach conclusions, and generate recommendations.
• To show the ability to identify and use competitive advantage, develop capabilities, competencies and manage change.
• To show the ability to work independently, consult and use creativity to solve organizational survival and competitive problems.

********
[justify]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
ساعدوووووووووووووووني
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
كلية العلوم التطبيقيه صحار :: المنتديات التعليميه :: مـنـتـدى طـلـبـة إدارة الأعـمـال Business-
انتقل الى: